onsdag 7 oktober 2009


Eftersom att jag inte har så mycket annat för mig här
ute i skogen helt ensam så har jag bestämt mig för att
ta en lång promenix runt Mälgsan med Skrållan.
Första snön för i år glimmar på marken, det ser
så mysigt ut så jag måste skynda mig nu innan
det smälter. Bara jag, min psp, ett par hörlurar,
ljuv musik och en skog. Lovely! Det är något
med vinter som är så otroligt mysigt tycker jag.
När jag kikade på Tre Kronor förut så spelades
det julsånger i bakgrunden under en scen. Jag fick en
så sjukt nostalgisk känsla att det pirrade i hela
kroppen! Det finns inget som påminner mig så
mycket om när man var liten som vintern och
julen. En ganska sorglig men ändå underbar känsla.
Nog om mig och min känslor nu!

Jag har rotat fram oerhört mycket information om Au pair
platser. Hittade dock bara två stycken som intresserade
mig, sen visade det sig att det var utlagt i början på 2009.
Typiskt! Även fast jag är sjukt sugen på detta så har jag
blivit lite nojjig efter alla Au pair forum jag hängt på.
Det verkar som det känns mest aktuellt med en
ensamstående värdförälder. Många på forumen har
tydligen problem med sina värdmammor pga avundsjuka.
Och det låter inte som nåt jag skulle vilja vara med om.
Så inga hemmafruar i samband med Au pair jobb,
hett tips. Dom flesta drar ju till London. Men jag ger
mig inte förän jag hittar ett bra ställa i Japan (Tokyo).
Så det så. Annars kan jag lika gärna skippa det!
Aja, promenad var det ja! Nu går jag, abu!

Vad är riktig nostalgi för dig?
Leave a comment below.

Dagens örongodis:
Carter Burwell - Bella's Lullaby

5 kommentarer:

MLi sa...

Jag tycker du kan au paira i londoN! :)

Cruxus sa...

Ska jag Au paira vill jag ju göra det i ett land jag finner intressant ^.^ Men vi får se, finns det inget bra alternativ så blir det kanske London, om jag nu tänker Au paira överhuvudtaget. En sån här sak tror jag behöver mycket tanke.

Tessan sa...

Klart du får komma naken å nykter! :P

Diana sa...

Japan även! Dumma dig, jag hänger med?!

Riktig nostalgi ääär Creedence & Dockmyr :S Kommer fan inte på nå bättre. :P

Cruxus sa...

Jafan, häng med!!! :D