söndag 18 oktober 2009


När jag tänkt på min framtid tidigare har det
alltid handlat om jobb och fin lägenhet, pojkvän
och till slut barn då. Sen finns det liksom inte mer
än en hyffsad framtid liksom. Jag har aldrig brytt mig
om något annat. Aldrig tänkt outside the box.
Förrän nu.

För första gången någonsin känner jag att jag vill göra
något annat med mitt liv. Något större. Jag vill gå en
riktigt bra högskola, helst utomlands. Jag vill bo i
ett annat land, ett stort och levande land. Jag
vill ha ett jobb som jag älskar. Där jag ser fram
emot varje dag som kommer. Jag vill åstadkomma
någonting stort! Jag vet att det bara är ett typiskt
önsketänkande. Men varför ska det egentligen
vara så omöjligt? Bara man ger sig fan på att
göra någonting man verkligen vill borde det
ju inte vara det? Svårt är det ju garanterat,
men inte omöjligt.. eller? Ja, jag vet inte.
Jag fick helt enkelt en framtidsdröm jag
aldrig gett en tanke förut. Kanske lika
bra att släppa det på en gång.

Efter löning sätter jag igång med körkort.
Känns som att det verkligen är på tiden faktiskt.
Och i veckan tänkte jag och Tessi springa iväg
till Lärcentret och få det gjort så vi kan börja
plugga upp några IG:n. I mitt fall Matte A och
NK. Så fort jag fått dom delarna avklarade
ska jag börja kika in lite skolor. Vad jag nu ger
mig in på får tiden utvisa. Nu blire lite film.

Så, vilken är din omöjliga framtidsdröm?
Leave a comment below.

Kvällens örongodis:

5 kommentarer:

Jenny Sellsve sa...

Men ohja Nina! Detta grejar vi! Vi får väl dö på kampen om så vore, haha. ;)

Orb sa...

Soft. Jag ska också plugga upp betyg, i mitt fall det mesta...

Bygge sa...

Ja du Nina, ja skulle vilja bli miljardär så vi inte skulle behöva fundera på de där me utbildning, jobb o annat som dödar alldeles för mkt användbar fritid.

MLi sa...

Jag vill flytta till los angeles, vilket antagligen aldrig kommer att hända. Men man får ju drömma :)

Cruxus sa...

Åååh, Los Angeles... underbara önskedröm!