onsdag 9 november 2011




Som det säkert framgått tidigare vet ju dom flesta som känner mig om att jag avgudar Studio Ghiblis filmer. Samlingen blev faktiskt komplett förra veckan, av de som finns att köpa då såklart. Men det jag vill komma fram till är att ett nytt PS3-spel är på väg vid namn Ni No Kuni och det är inga mindre än Studio Ghibli och Level-5 som gjort ett samarbete och lyckats med detta. I trailern känner man av stämningen i sann Miyazaki-anda direkt och såklart är det Joe Hisaishi som står för musiken. Av vad jag lyckats sniffa fram så ska det släppas någon gång under första kvartalet 2012, så man får väl tålmodigt vänta.



Spelet handlar om en 13-årig liten pojke vid namn Oliver (vilket bara det är asgulligt då min lillebror på 2 år bär samma namn, hoho) vars mamma plötsligt dör. Då visar sig en docka i pojkens ägo vara en älva av något slag som ger Oliver en magisk bok som tillåter honom att färdas till en parallell verklighet vid namn Ninokuni med målet att återuppliva sin mamma.



Jag vet inte hur det är med er men jag är aspepp på detta och kommer antagligen sitta instängd tills att spelet är varvat, haha. När jag kikade runt på lite trailers såg jag även att det redan finns ett Ni No Kuni till Nintendo DS, men bara i Japan då såklart. Kommer det ut här är då jag iaf inte sen att köpa det heller.









Dagens örongodis:

Inga kommentarer: