måndag 13 juli 2009

Just nu är jag väldigt trött på livet.
Känns inte som jag gjort ett skit av
värde sen jag slutade skolan ungefär.
Kanske var lite att ta i, men efter
Göteborgsresan så har det faktiskt
inte hänt ett skit i stort sätt. Och jag
har fördrivit dagarna sittandes i Mathias
säng framför tv-spel eller hemma brottandes
med Dexter. Eller som nu, sittandes hemma
hos mamma med laptopen i knät.

Jag är så trött på allt just nu. Jag är inte det
minsta sugen på att flytta till Boden heller.
Mest är väl för att jag är lite rädd. Rädd över
att det inte ska gå bra med jobb osv. Och för
att jag inte vill lämna familj, släkt och vänner
riktigt än. Och för att Mathias just nu sitter
hemma och tjurar och dricker öl för att slippa
fara hit och vara med mig och min familj.

Nej, nu får det vara nog.

Jag får försöka se frammåt istället.
Nu på torsdag ska jag på bio med mamma
och Bygge på Harry Potter och halvblodsprinsen.
Det kommer bli mycket trevligt eftersom jag tycker
mycket om Harry Potter, böckerna som filmerna.
Och har jag tur bjuds det kanske på sushi buffé innan.
På fredag kommer ju faktiskt Emelie också, och då ska
det tjänas lite pengar. Sen blir det en veckas semester
tillsammans med henne på Gräs-ö. Och efter det så
blir det faktiskt Storsjöyran. Och först var det ju
inte ens tänkt att jag skulle bli kvar här till yran.
Så nu när jag tänker efter så låter det ju ganska
mysigt framöver. Så varför ska jag klaga?
Fy på mig. Whinarn!

Kvällens örongodis:
Angtoria - Six Feet Under's Not Deep Enough

1 kommentar:

emelie. sa...

Jag är som dig just nu, trött på allt och vill bara lägg mig ner och typ dö. Så vi får fasen se till att ha roligt när jag kommer upp! :)