tisdag 12 april 2011

Varenda gång jag åker hem till pappa och hälsar på blir jag lika varm i hjärtat av hur Skrållan, pappas vovve alltid vill sova där jag sover. Man känner sig så omtyckt och märker att man varit saknad liksom. Anledningen till att jag for hit denna vecka var främst för jag verkligen behövde hjälp med två sjukligt röriga uppgifter i Naturkunskapen som ska vara inlämnade på torsdag. Fått ena gjord nu och jag hoppas det var den jobbigare av dom. Sen är det ju alltid skönt och slippa laga mat och städa och bara ta igen sig i ett par dagar. Inatt läste jag ut en bok av Stephenie Meyer som jag köpte förra veckan.


Hade inga höga förväntningar då den var kort och vad jag skulle kalla en spin-off. Den var ganska enformig och händelselös och trots att jag uppskattar olyckliga slut då dom förekommer så sällan så var det på tok för hastigt hur det hela gick till ända och ointressant historia för att man skulle kunna bli gripen. Men är man insatt i hennes andra böcker som jag knappast behöver nämna namnen på så ska man ju helt klart läsa den.


Sen innan jag for hem till farsgubben igår så smög jag in på Game och unnade mig Dissidia Duodecim som kommit ut nu nyligen. Har inte riktigt kommit in i det men det märks att det främst fokuserats på att förbättra det sämre ifrån föregångaren. Alla nya och spännande karaktärer som medföljer är egentligen bara ett plus. Men det verkar helt okej, dock känns även detta precis som Dissidia mer som ett engångsspel det med. Nog med skitsnack, nu ska jag koka vatten. Over and out!







Dagens örongodis:
Nick Cave & Warren Ellis - The Road

Inga kommentarer: