lördag 22 augusti 2009


Lördag. Inte mycket nytt här. Mejlade min handledare
i förrgår, inget svar än, inget brev. Och nej, motivationen
är fortfarande som bortblåst. Varje gång jag går ut och
röker och kikar ut över det lilla jag ser av Boden
gör det ont i mig av hemlängtan.

Jag ser framför mig hur jag har en lägenhet i
Östersund igen. Jag trivdes så bra. Jag trivs i
den staden, och så länge man trivs där man är,
varför då flytta? Från och med nu.. ger jag det
två veckor. Om jag fortfarande känner
såhär om två veckor så funderar jag på att
flytta hem igen. Plugga upp två betyg, sen
söka högskola. Jobba medans. Det känns just
nu som att det är det jag vill göra. Men jag
måste ge det här tramset lite mer tid först.
Jag kan inte bara ge upp efter två veckor.
Men det känns samtidigt omöjligt, jag trivs
alldeles för bra i Östersund för att låtsas
må bra någon annanstans. Puss!

Dagens örongodis:
Brandy - Right Here (Departed)

Inga kommentarer: