tisdag 4 augusti 2009

Nu är jag inne i dag 2 på aborten.
Igår var jag in till sjukhuset halv nio och
gjorde ett ultraljud som visade att jag var
i dag 3 i vecka 8. Jag fick en tablett Mifagyne
som jag tog innan jag gick därifrån, den tabletten
upphör graviditeten och är själva startpunkten i
aborten. Än så länge mår jag bra men gruvar mig
inför morgondagen och inför dom fyra tabletterna
Cytotec som jag måste ta. Det är dom tabletterna
som kommer att framkalla mitt missfall. Men
förhoppningsvis blir det inte allt för smärtsamt.

Än har heller inga komplikationer förekommit
vilket jag gruvat mig för mest. Att jag t ex ska
börja blöda innan dag 3 osv. Men just nu ser
det bra ut, peppar peppar.

Ska väl ta och uppdatera lite sen senast jag
skrev också. Semestern vart en flopp, var
ingen semester känsla alls och vädret vart
underbart samma dag vi for hem.

Sen Yran, jag gick bara på torsdagen och
såg Johnossi och studsade senare runt på
Silent Disco. Kvällen slutade i tårar och
en ensam promenad till Lugnvik.
Fredagen började med en klockren förfest
med underbart folk. Men slutade senare
också i tårar. Hela min yra förstördes
pga slarv och enorm egoism från annat håll.
Gick ensam även denna natt mot Lugnvik,
men blev räddad av moster som kom och
hämtade mig.

Sen dess har jag bara tagit det lugnt, varit
med släkten, ätit god mat och unnat mig lite
saker för pengarna jag egentligen skulle haft
till yran. Och såhär i slutändan är jag glad att
det blev som det blev. Man ser verkligen hur
folk tänker och prioriterar och framför allt
hur lite dom bryr sig egentligen. Jag är så
glad att jag ska flytta och börja om, prova
nåt nytt. Leva med min älskling jag saknat
så mycket dom senaste veckorna.

Jaja, jag återkommer väl när jag kan angående
aborten. Tror nog inte att jag orkar skriva något
i morron förstås, men om en, två dagar kanske.

Until then! Puss!

Dagens örongodis:
Johnossi - There's A Lot Of Things To Do Before You Die

Inga kommentarer: