tisdag 8 februari 2011


Idag begärde jag att få gå vid lunch från jobbet för att hinna med en massa saker jag haft på min lista en tid nu. Och kände mig riktigt nöjd av allt promenerande då jag faktiskt hann med allt. Det här är nog sista veckan jag jobbar på Brunkullans Te då jag nu blivit folkbokförd här i Östersund. Så på fredag skriver jag in mig på Lärcentrum och hoppar av jobb & utvecklingsgarantin på Arbetsförmedlingen. Ska faktiskt bli kul att göra något annat än gruva sig inför att jobba gratis som jag nu gjort till och från i över ett år. Och passar nu inte detta mig så har jag möjlighet att hoppa på garantin igen så länge det sker inom ett år, och innan dess ska jag väl ha anpassat mig till pluggandet förhoppningsvis. Lite tråkigt är det väl eftersom jag trivs fruktansvärt bra på min praktikplats, men som jag sagt tidigare så spelar det ingen roll hur roligt jobb det är, man vill ändå ha betalt för det. Jag tror att mitt val kan leda till något bra faktiskt. Början på en förändring?



Grejen är att jag är trött på att dränka verkligheten i alkohol enbart för att få vara lycklig en kväll eller två. För att slippa tankar och tvivel på allt det befintliga i livet. Det är en falsk lycka insåg jag då jag stod och rökte ensam i fredags medan jag kände ruset komma på en balkong i Lugnvik. Jag var glad och mådde bra, som alltid i liknande situationer, men innerst inne gör det ont för det inte är på riktigt. Imorgon väntar den grå vardagen igen för att senare ersättas med en ny berusande kväll helgen därpå. Jag känner mig feg som inte kliver ur denna onda cirkel trots att jag vet innerst inne hur fel det är. Jag menar inte att det är fel i att festa, men jag vill göra det av andra anledningar än dom jag har nu. Och det är åt det hållet jag försöker styra mina steg, sakta men säkert. Vi får se om jag lyckas få cirkeln oval åtminstone. Over and out!







Kvällens örongodis:
Sigur Rós - Festival

Inga kommentarer: