måndag 14 februari 2011


I fredags fick mina framtidsplaner lite av ett turn of events. Från att vara stensäker på plugg och nästan skriva ut mig själv från arbetsförmedlingen till att ångra mig i nästa sekund då Jenny nu fått praktik även hon på samma plats, dock främst som telefonförsäljare men annars med liknande arbetsuppgifter som mig. Och sen trivs jag ju redan så förbaskat bra på Brunkullan så känns dumt att kasta bort det på bara drygt en månad. Så ser min tillvaro inte ljusare ut och om jag inte hittar något typ av jobb i slutet av april så har jag bestämt mig för att ta tag i pluggandet då istället.

Det är för övrigt alla hjärtans dag idag som dom flesta kanske har märkt. Jag har dock aldrig gillat denna dag alls, även om man såklart skulle vilja dela den med den man tycker om. Det är en dag som får ensamma människor att känna sig värdelösa och tragiska, en dag för älskare att lägga ut dyra pengar för att visa uppskattning till den som inte ska behöva ha det bevisat i materiella ting. En ursäkt för arbetsmarknaden att klämma så mycket pengar som möjligt ur folk. En riktigt överskattad dag helt enkelt.

Jag har iaf gjort nytta denna överskattade dag. Städat, diskat och sorterat viktiga papper och på så vis känt mig ganska vuxen, haha. Nu ska jag vattna min fina Aloe Vera växt jag fick av Oleg igår som jag tycker förbaskat mycket om, och inte bara för den fina tanken bakom den utan för den är spretig och stickig vilket resulterar i att Smulan INTE kommer äta upp den. Tack och hej, glad tjej.







Kvällens örongodis:
Regina Spektor - Eet

Inga kommentarer: