tisdag 5 oktober 2010


Igår gick lite auktioner som jag hade på tradera ut och för er som är nyfikna på hur det gick kommer jag här nedan skriva lite om varje sak som såldes.

Liten stiliakatt, 5:-
För er som inte vet så är stilia ett samlarmärke som brukar gå hyfsat bra på tradera. Anledningen till att den var så billig var att det var lite bortsliten färg på ryggen. Denna fick jag sålt för 30:-

Pyro skål, 50:-
Skål med känt märke som går bra på tradera om man har rätt grejer. Skålar som den jag sålde är ganska vanligt och går därför inte så jättebra. Skålen fick jag sålt för 100:-

6st glasunderlägg, 10:-
Dessa 6st nummererade underlägg till glas visste jag inte om man kunde sälja bättre på tradera, utan jag chansade. Tyvärr fick jag inte mer än 16:- för dessa, men om man ska se det från den ljusa sidan gick jag i alla fall plus.

Klädhängare fisk, 10:-
Jag har förr köpt en likadan klädhängare så jag visste att det skulle gå lite bättre för denna än vad det gick för glasunderläggen. Man brukar hitta dom ganska billigt på loppis men går lite dyrare på tradera. Jag fick sålt min för 51:-

BRIO tågbana + tåg och vagnar, 120:-
Även detta har jag sålt förut, dock inte i samma mängd som denna gången. Tror att det var 50 delar. BRIO tågbanor går nästan alltid bra, särskillt om man har många delar. Jag fick sålt denna för 350:-

emelienorin.wordpress.com







Kvällens örongodis:
Tennessee Ernie Ford - Sixteen Tons

Inga kommentarer: