söndag 3 oktober 2010

Konsten att släppa taget.

Tänkte posta den här videon här i bloggen innan helgen, men det blev aldrig av så jag gör det nu istället.
Det handlar i alla fall om Zacke, rapparen från Norr som förhoppningsvis ingen som uppskattar svensk hiphop har missat vid det här laget.
Låten är den sista singeln ifrån samlingsskivan Evolution som släpptes nyligen, en skiva som varje människa i detta land bör kolla upp. Den släpps snart även för er som inte vill lägga era slantar på musik också, och kommer ligga på Spotify (just nu finns den endast tillgänglig för Premium medlemmar).

Låten är producerad av Mördar-Anders från gruppen Movits! och videon är producerad av Amin Shahsavar och Daniel Kask, som jag tycker har lyckats utföra ett helt lysande jobb med ljussättning (ordvits) och
allting annat som har med videon att göra! Den är ju både klockren och estetiskt tilltalande, i alla fall i mina slöa ögon. Diggar gråskalan. Och det musikaliska är inte heller fy skam om jag får säga mitt.



illustreraddjavulskap.se

1 kommentar:

Cruxus sa...

Awesomeness! Ångrar som fan att jag aldrig såg Zacke på yran faktiskt.