tisdag 19 oktober 2010

Jocke.


"En främmande man står framför mig, uppgiven i sin syn
med trötta ögon och glåmig hy och med näsan högt i skyn
Han utstrålar äckel och vämjelse men yttrar inte ett ord

Min blotta närvaro är anledning nog för att önska se mig förgjord

Allt som jag lyckats att misslyckas med räknar han upp monoton

och jag känner mig sämre än innan vi möttes men förmår inte att gå därifrån

Han analyserar, nervärderar och hatar den människa som jag är
idag
men då slår det mig plötsligt att jag stirrar i spegeln
och den främmande mannen är jag."

- /J.A 10-10-17

En av mina viktigare vänner har spottat fram en text som fångat mitt intresse mer än de tidigare trots att även dom imponerat på mig länge. Var tvungen att dela med mig av hans kreativa sinne till er andra. Än kan man inte höra mycket av dessa tre skitiga gastar men det kommer förhoppningsvis upp inom en snar framtid. Gillar du texter om misär så håll utkik efter kommande verk av De Gudsförgätna. Kanske bör tillägga att en av mina gästare även är medlem i denna grupp, inte så svårt att lista ut vem. Bra där Jocke!

Vi är inte guds bästa barn för vi syndar lite oftare
Lidandet det piskar en men smakar det så kostar det







Kvällens örongodis:
Sons of Noel & Adrian - Kernow

Inga kommentarer: