tisdag 14 september 2010


Inatt kunde jag inte slita mig från datorn för att sova på grund av musiken jag satt och lyssnade på. För många år sen började jag följa en tjej på youtube, som gjorde egna covers på olika låtar, främst final fantasy men även mycket film och andra spel. Hon spelar varenda instrument själv och sjunger med oftast egenskrivna texter. Hon har tjatat länge om att hon har en skiva på gång med enbart egen musik, egenkomponerade låtar. Vi har äntligen fått ett smakprov på en av hennes verk. Jag är lika imponerad som vanligt, kvinnan är ett geni. Hennes musik lutar oftast lite åt medieval hållet, hon använder sig av instrument som flöjt, harpa, ukulele, piano och en hel massa till. Fruktansvärt vacker musik man har svårt att sluta lyssna på, kolla in henne om det låter som nåt för dig. Kate Covington är hennes namn och man finner henne lite överallt på nätet som facebook, deviantart, twitter, blogspot men framför allt på youtube där hon blivit upptäckt. Kolla även in hennes egenkomponerade låt (dagens örongodis) och bli lika gripen som jag. Underbar. Tjejen förtjänar mer uppmärksamhet med den talang hon har. Ser fram emot att få höra resten av alla låtar när dom kommer. Sitter fint till morgonkaffet gör det iallafall! På återseende!








Inga kommentarer: