måndag 20 september 2010

Okej, jag har fattat att ni alla är besvikna på valet. Men jag orkar inte engagera mig alls faktiskt. Jag röstade enbart för att jag anser att man inte har någon som alls rätt att klaga om man inte ens fått tummen ur att ta sig till en vallokal. Så nu kan jag ju fortsätta med det i fyra år till. Ja, vi hade klagat oavsett hur resultatet sett ut, det kan jag garantera. Och det här med SD är ju såklart vridet och trist men nu är det så och man får helt enkelt leva med det. Jag är inte det minsta insatt i politik och hade det väldigt svårt med valet, jag följde mina föräldrars råd efter många om och men helt enkelt, och körde på det. Och ja, jag röstade blått, så stäm mig. Kanske var fel, det vet jag inte. Men ärligt talat så skiter jag i vilket. Lovar dock att läsa på till nästa val.

Inatt sov jag 2½ timme, praktiskt taget sprang till Frösön då jag hade ont om tid. Jobbade i 9½ timme, stängde för dagen och traskade hela vägen hem igen. Nu vågar jag knappt sitta ner ifall att jag nickar till och vaknar upp pigg som en igelkott mitt i natten. Imorgon väntar dock bara en 8 timmars arbetsdag. Hurra! Nej, ska inte klaga. Det är fina slantar och det uppskattas enormt. Jag har bara aldrig känt mig så matt som jag gör just nu. Kunde knappt gå rakt på vägen hem. Och om drygt tolv timmar ska man upp igen.

Hur har din dag varit?







Dagens örongodis:
Yann Tiersen - A Quai

4 kommentarer:

Emelie Norin sa...

usch det lät jobbigt! Jag gick och la mig i tid igår så min dag har varit helt okej! :)

Cruxus sa...

Du är duktig du Emelie :)

Emelie Norin sa...

Ibland så! :)

Lady Di sa...

Men ändå, skönt som fan att vara utmattad pga arbete :) Du gör det bra, och det är skönt att du får jobba mycket :)
Jag cyklade till och från jobbet och jobbade 9 timmar också, så var helt slut när jag kom hem igår jag. :P